BEKNOPTE
ENCYCLOPEDIE
VOOR DE ALGEMENE
ONTWIKKELING

Hoofdstukken > Media > Stimuleringsfonds voor de Pers
Met deze knop laat u zich verrassen. Het programma kiest willekeurig een onderwerp. U kunt deze functie ook gebruiken voor een kennisquiz.

Stimuleringsfonds voor de Pers

Opgericht in 1974 als Bedrijfsfonds voor de Pers voor het behoud van de pluriformiteit in de nieuwsvoorziening, nadat door de invoering van de etherreclame in 1967 de advertentie-inkomsten van de dagbladen daalden en een aantal kranten het loodje legde of fuseerde. Eerst alleen voor dag- en opinieweekbladen, daarna breder voor persmedia in het algemeen. Sinds 2007 onder de nieuwe naam niet meer zo zeer bedoeld voor het in stand houden van dag- en weekbladen, maar voornamelijk voor het commercieel mogelijk maken van arbeidsintensieve en daardoor dure journalistieke publicaties.



vorige
in dit hoofdstuk
volgende
in dit hoofdstuk

Deel dit lemma:

Volg CultureelWoordenboek.nl:



Gratis maar niet voor niks
De inhoud van het Cultureel Woordenboek is gratis, want de schrijvers worden niet betaald. Maar hosting en webbeheer krijgen we niet voor niks. We hebben dus wat financiële steun nodig. Wordt onze helpende vriend en maak € 10 (of meer) over. Hoe?
Kijk onder Vriend worden?

paginatop