Jean Patou

(1880-1936) Vanaf zijn eerste collectie had Patou direct succes – vooral in Amerika waar hij als eerste ter promotie zijn sportief-elegante kleding op 'levende' mannequins showde. Maar ook de Parisiènne in de 'roaring twenties' met geld, humor, durf en sportiviteit kon niet om Patou heen.
Hij kleedde het liefst de vrouw die haar eigen auto bestuurde, golfde, tenniste en graag het casino en de paardenraces bezocht. Zijn outfit voor de tennister Suzanne Lenglen veroorzaakte op Wimbledon in 1921 een sensatie.
Voor al deze gelegenheden had Patou de juiste kleding en een passende geur, waaronder 'het duurste parfum ter wereld': Joy (1930).

Quizvraag v/d week

Woord v/d week

Meest gezocht deze week

Welke Haarlemse schilder uit de Gouden Eeuw werd bekend om zijn portretten?


JUIST!NIET JUIST!

Frans Hals

Media > print, radio en televisie

mediacratie

Term om aan te geven dat politieke opvattingen en voorkeuren steeds meer worden beïnvloed door de manier van optreden van politici op de televisie en steeds minder door partijprogramma\'s. Samentrekking van media en democratie. Daarom ook wel tv-democratie genoemd.