Paul Huf
(1924-2002) Leverde als zoon van de gelijknamige acteur met zijn charmante persoonlijkheid in de na-oorlogse jaren een belangrijke bijdrage aan de professionalisering van de Nederlandse fotografie. Hij liet zich inspireren door de Amerikaanse modefotografie en met name Irving Penn. Als eerste lid van de GKf was hij vooral actief op het gebied van de reclame. Maakte talloze platenhoezen voor Philips, was verantwoordelijk voor de reclamecampagne 'Vakmanschap is Meesterschap' van bierbrouwerij Grolsch en werkte gedurende ruim een halve eeuw voor de KLM. Al in 1966 publiceerde Uitgeverij De Bezige Bij een eerste overzicht van zijn werk en opdrachtgevers: Regie: Paul Huf. Het succesverhaal van een serieuze fotograaf.
Welke adellijke familie speelde de hoofdrol in De scharlaken stad van Hella Haasse?
ooievaar
Geluksbrenger. De terugkerende ooievaars werden gezien als voorboden van de lente. En als een paar op een dak van een huis nestelde, geloofde men dat de bewoners een voorspoedig jaar tegemoet gingen. De ooievaar als brenger van kindertjes stamt uit Duitsland en is pas begin negentiende eeuw naar Nederland overgewaaid. Het paste wel bij de tijd dat nog niet openlijk over seksualiteit en geboorte werd gesproken. De gewoonte om als een kind is geboren een houten ooievaar in de tuin te zetten komt ook uit Duitsland maar is in Nederland van later datum, zo begin twintigste eeuw.