BEKNOPTE
ENCYCLOPEDIE
VOOR DE ALGEMENE
ONTWIKKELING

Hoofdstukken > Mode > Oilily
Met deze knop laat u zich verrassen. Het programma kiest willekeurig een onderwerp. U kunt deze functie ook gebruiken voor een kennisquiz.

Oilily

Nederlands kinderkledingmerk dat opgericht is door Willem en Marieke Olsthoorn. Kenmerkt zich jarenlang door opvallende, op klederdrachten geïnspireerde kleding gecombineerd met felle kleuren en vrolijke uitstraling en is ook ver over de landsgrenzen zeer populair.
De collectie voor volwassen vrouwen, ontworpen door Nico Verhey, kende minder succes. De accessoires en parfumlijnen daarentegen wel.
Na verkoop van het bedrijf en het daaropvolgende faillissement in 2009 besloot de familie Olsthoorn het bedrijf terug te kopen en maakte Oilily in 2010 een doorstart als webwinkel.

afbeeldingen



vorige
in dit hoofdstuk
volgende
in dit hoofdstuk



Gratis maar niet voor niks
De inhoud van het Cultureel Woordenboek is gratis, want de medewerkers en redac-tie worden niet betaald. Maar hosting en webbeheer krijgen we niet voor niks. We hebben dus wat finan-ciële steun nodig, ook voor het promoten van deze website. Wordt onze helpende vriend en maak € 12 (of meer) over op rekening NL91INGB0004558352 tnv Stichting Cultureel Woordenboek.

Omdat de belastingdienst onze Stichting heeft erkend als een 'Culturele ANBI' is deze gift aftrekbaar voor de inkomstenbelasting! Particulieren mogen in de aangifte inkomstenbelasting 1,25 keer het bedrag van de gift aftrekken.

Auteur van dit hoofdstuk Karin Kohnstamm-Conijn is verbonden aan StudiekeuzeOpMaat, voor als je wilt studeren maar nog niet weet wat.
www.studiekeuzeopmaat.nl

paginatop